Existují v zásadě čtyři způsoby, jak vytvořit webové stránky. Každý z nich má své výhody a nevýhody. Některé weby jsou zdarma nebo jsou levné, ale neposkytují jistotu, že bude vše fungovat podle vašich představ a že budou stránky optimalizované pro vyhledávače. Jiné způsoby vytvoření webu jsou nákladnější, ale kvalitnější. Našim cílem je nabídnout co nejlepší poměr cena / výkon. Nicméně chceme, abyste znali i jiné možnosti.
1. Web zdarma = nulové náklady / žádný výkon
Buď si je můžete sami zdarma založit na nějaké webové službě, kterých je celá řada. Tvorba stránek zde většinou probíhá pomocí uživatelsky přívětivého, jednoduchého editoru. Výhodou je, že to zvládnete sami a investujete pouze čas. Nevýhodou je, že nemáte potřebné znalosti o tom, jak dělat SEO (neboli optimalizaci pro vyhledávače), nevíte, jak správně vytvořit informační architekturu webu, a třeba také nevíte, kde mají být umístěné klíčové ovládací prvky stránek, jako je například košík. Na takových stránkách také většinou nemáte příliš možností pro personalizaci, a není tedy možnost vytvořit funkce na přání. Výsledkem bude malá návštěvnost webu a malé obraty.
2. Web vytvořený amatéry = nízké náklady / minimální výkon
Další variantou je nechat si vytvořit web od studenta nebo známého. Výhodou tohoto řešení je, že pořídíte web za velmi nízkou cenu a nemusíte investovat čas. Nevýhody jsou stejné jako v případě, kdy si stránky pořizujete zdarma pomocí tvořiče webů. Student ani váš známý totiž pravděpodobně nebude mít patřičné znalosti, ani nebude chtít trávit vytvořením webu příliš mnoho času. Autor takového webu se většinou brzy odmlčí nebo nedokáže web dále rozvíjet. Výsledek bude opět pravděpodobně stejný jako u první varianty, tedy nízká návštěvnost stránek, malé obraty i zisky.
3. Web od freelancerů – střední náklady / vysoký výkon
Toto je varianta tvorby webů, kterou nabízíme my v rámci Proweby.cz. Jsme freelanceři, tedy profesionálové, kteří jsou tak dobří, že se uživí sami (bez agenturního zázemí). Společně pak dokážeme realizovat malé, střední i veliké internetové projekty. Neživíme auta, kanceláře, uklízečky ani sekretářky, a máme tedy minimální náklady, což se vždy pozitivně projeví na konečné ceně zakázky. Děláme svoji práci skvěle a děláme ji za dobrou cenu. Vítězi jste ve finále vy, protože máte výkonný e-shop nebo obsahový web pořízený poměrně levně (tedy s dobrým poměrem cena / výkon), ale i my, protože dostaneme dobře zaplaceno a máme spokojeného zákazníka. Od agenturního řešení se lišíme tím, že zkrátka a dobře nerealizujeme cokoli a kdykoli, ale jen to, na co máme schopnosti a kapacity. Rádi se s vámi sejdeme a zjistíme, jestli pro vás budeme přínosem či nikoli.
4. Web od agentury – vyšší náklady / vysoký výkon + více služeb
Tato varianta se vyplatí všude tam, kde potřebujete vybudovat kompletní online marketingovou strategii. Internetové agentury mají vlastní zázemí, kanceláře a také know-how. Agentury zpravidla pokrývají všechny požadované činnosti vlastními silami a disponují bohatým spektrem profesí. To se však promítá také do ceny, která je ze všech popisovaných variant nejvyšší.
Můžeme se pochopitelně mýlit …
Popsané způsoby tvorby webu a jejich výhody i nevýhody berte, prosím, s rezervou. Může se stát, že budete mít štěstí a natrefíte na velmi šikovného studenta, který vytvoří unikátní, precizně vyladěné dílo. Nicméně ze zkušenosti víme, že tomu tak většinou nebývá. Pokud tvoříte web pro zábavu, nemusí být jeho nízká kvalita na závadu, a protože byl zdarma, tak o nic nejde. Nicméně pokud chcete tvořit například výkonný internetový obchod, tak zbytečně neriskujte a vyberte si raději jedno ze dvou posledních, tedy profesionálních řešení.